• Driebondsbrug weer open, brandweer en aannemer hebben gekoeld (update)

    Driebondsbrug weer open, brandweer en aannemer hebben gekoeld (update)
    Groningen – De Driebondsbrug stond vanaf 16:30 uur weer in storing. Hierdoor zijn lange files ontstaan op de N46.Rijkswaterstaat is ter plaatse. Een monteur is bezig om het euvel op te lossen. De oorzaak is de hitte.
    De brandweer werd ingezet om te koelen vanwege de drukke locatie, hoelang de storing duurt is onbekend. Mensen  zoeken  binnendoor  wegen.
    UPDATE: de Driebondsbrug is weer open voor het wegverkeer. Door de hitte sloot de brug niet goed meer.
    Donderdag nemen ze a
  • Groningen en bruggen ! Brug Dorkwerd weer in storing, brandweer koelt (update)

    Groningen en bruggen ! Brug Dorkwerd weer in storing, brandweer koelt (update)
    Dorkwerd – Brug Dorkwerd is vanmiddag wederom in storing en daardoor gestremd voor wegverkeer. De monteur is onderweg om de oorzaak te vinden en op te lossen.
    Op dit moment is het nog onduidelijk hoe lang de storing gaat duren. Updates worden onder dit bericht geplaatst.
     
    Update;
    Dorkwerd – De brandweer van Zuidhorn en Groningen stad waren woensdagavond bezig met het koelen van de Dorkwerderbrug.
    De brug staat sinds woensdagmiddag in storing en staat sindsdien omhoog zodat het
  • Hittegolf: Veiligheidsregio waarschuwt voor verhoogd risico op natuurbranden

    Hittegolf: Veiligheidsregio waarschuwt voor verhoogd risico op natuurbranden
    Regio – De Veiligheidsregio Groningen verhoogt donderdag om 12.00 uur het natuurbrandrisico naar fase 2. Aanleiding is de aanhoudende droogte, waardoor de kans op natuurbranden toeneemt. Mocht er brand ontstaan, dan kan het vuur zich bovendien sneller en minder voorspelbaar verspreiden.
    Bij fase 1 geldt een normaal risico op natuurbranden en wordt mensen gevraagd alert te zijn. Fase 2 betekent dat het langere tijd droog is in natuurgebieden, waardoor het brandgevaar groter wordt. Zodra er
  • Brandweer inzet bij Tasmantoren vanwege saunabrand (Video)

    Brandweer inzet bij Tasmantoren vanwege saunabrand (Video)
    Groningen – In een sauna van de Tasmantoren aan de Regattaweg in Groningen is woensdagmiddag brand ontstaan.
    Volgens een bewoner begon de brand in de sauna van de fitnessruimte op de begane grond van het gebouw. Meerdere hulpdiensten kwamen daarop ter plaatse. Vermoedelijk waren er houtblokjes in de sauna gegooid, waarna deze zijn gaan smeulen.
    De brandweer had de situatie snel onder controle en wist de brand te blussen. Niemand raakte gewond.
    De schade wordt afgehandeld door Stichting Sal
  • Advertentie

  • Code `Oranje` voor extreme hitte, vanaf vrijdag ook in het noorden, nu `Geel`

    Code `Oranje` voor extreme hitte, vanaf vrijdag ook in het noorden, nu `Geel`
    Landelijk – Het is zeer warm. De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte. Vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen hierdoor gezondheidsklachten krijgen. Echter bij zware lichamelijke activiteit kan iedereen klachten krijgen, zoals uitdroging en oververhitting.
    De hittekracht komt daarbij op 8 of hoger. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is hiervoor van kracht, tot ten minste zaterdag. Meldt het KNMI.
    Voor het mid
  • Zuinig zijn met water: ‘Ga later douchen, hergebruik water voor de tuin en was je auto even niet’

    Zuinig zijn met water: ‘Ga later douchen, hergebruik water voor de tuin en was je auto even niet’
    Groningen – Door het warme weer gebruiken Groningers vooral ’s ochtends en ’s avonds meer drinkwater. Waterbedrijf Groningen kan de extra vraag op dit moment nog aan, maar roept inwoners en bedrijven wel op om hun waterverbruik te spreiden en bewuster met drinkwater om te gaan. Dat meldt Oogtv.<
    Volgens het waterbedrijf is het drinkwaterverbruik tijdens de piekuren de afgelopen dagen met zo’n 15 tot 20 procent gestegen. Dat komt doordat mensen bij warm weer vaker douch
  • Man slaat zomaar passanten

    Man slaat zomaar passanten
    Groningen- Aan de Spilsluizen ter hoogte van koffiehuis Reykjavik begon woensdagmiddag een man in te slaan op passanten. Wat hiervan de reden was is niet bekend.
    Beveiligers van het koffiehuis en beveiligers van de daklozenopvang aan de andere kant van het kanaal hebben de man aangehouden. De politie heeft de man meegenomen naar het politiebureau. Of de warmte ermee te maken heeft is onbekend.
  • KNO-poli UMCG is woensdag weer open na brand dinsdag

    KNO-poli UMCG is woensdag weer open na brand dinsdag
    Groningen – De polikliniek Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO) van het UMCG is woensdag weer normaal geopend. Dat laat het ziekenhuis weten. De afdeling moest dinsdag tijdelijk sluiten vanwege rookontwikkeling in het gebouw.
    De problemen ontstonden begin dinsdagmiddag in verpleegtoren A. De rook verspreidde zich snel naar meerdere verdiepingen, waarop het ziekenhuis besloot de KNO-polikliniek volledig te ontruimen. Enkele spoedpatiënten werden ondergebracht op de Spoedeisende Hulp. Voo
  • Advertentie

  • Recreatievaartcontroles op meren en kanalen, diverse bekeuringen

    Recreatievaartcontroles op meren en kanalen, diverse bekeuringen
    Oldambtmeer – Afgelopen dagen heeft de politie op verschillende kanalen en meren recreatievaartcontroles gehouden. Ze hebben weer behoorlijk wat overtredingen geconstateerd. Er werden 14 bekeuringen uitgedeeld en er is proces-verbaal opgemaakt voor varen onder invloed van alcohol. (Ook op het water is de grens 0,5 promille)
    Dinsdag zijn ze samen met @provinciegroningen op het Oldambtmeer geweest. Ook hier zijn verschillende schippers bekeurd. Naast het handhaven van de vaarregels controler
  • Ongeval bij kruising bij Wirdum

    Ongeval bij kruising bij Wirdum
    Wirdum – Op de kruising van de Eekwerderweg en de Rijksweg in Wirdum zijn woensdagochtend twee auto’s met elkaar in botsing gekomen.
    Hoewel niemand gewond raakte, liepen beide voertuigen aanzienlijke schade op.

Follow @nwsgroningen on Twitter!